این پژوهش با هدف بررسی تاثیر آموزشی غایت نگری بر سرمایه روانشناختی مثبت دانشجویان دختر دانشگاه فرهنگیان  انجام شد. این پژوهش از نوع شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل می باشد. جامعه آماری شامل دانشجویان دختر دانشگاه فرهنگیان شهر سمنان در سال تحصیلی 95-1394 می باشد و به منظور نمونه گیری از نمونه گیری چند مرحله ای استفاده شد و 300 نفر به صورت تصادفی ساده انتخاب و سپس پاسخگوی پرسشنامه های (تاب آوری ور و دیویدسون، خودکارآمدی عمومی شرر، امید به زندگی، خوش بینی شیرر و کارور) بودند و در مرحله بعد 40 نفری که نمره پایین کسب کردند، به عنوان نمونه به 2 گروه 20 نفره تقسیم و در نهایت به گروه آزمایش آموزش غایت نگری ارائه شد و قبل و بعد از مداخله در بین 2گروه پرسشنامه های مذکور اجرا شد و سپس داده ها توسط نرم افزار spssو با استفاده از آزمون آماری تحلیل کواریانس تک متغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که آموزش غایت نگری بر تاب آوری با مجذور اتای (46 درصد)، بر خوش بینی با مجذور اتای (27 درصد)، بر امیدواری با مجذور اتای (46 درصد)، بر خودکارآمدی با مجذور اتای (14درصد)،اثر گذار است. بنابراین می توان نتیجه گرفت آموزش غایت مندی موجبات خوش بینی، خودکارآمدی، امیدواری و تاب آوری را فراهم می کند و بر این مولفه ها اثر گذار می باشد.

 

 

قیمت : 40000 تومان

پایان نامه WORD

امکان تهیه مقاله از این موضوع با هزینه 200 هزار تومان  وجود دارد.

 پس از واریز وجه به شماره کارت زیر اطلاع دهید تا بلافاصله برای شما ارسال شود(09301359119).

6037997428101654 بانک ملی


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها